Mitt ESC-omdöme

Eurovision Song Contest. Detta fenomen. Precis som melodifestivalen så försöker jag låta bli att bry mig men det går ju inte så himla bra. Jag satt uppe hela kvällen och halva natten igår för att jag ville lyssna på alla och se hur röstningen gick.

Vad tyckte jag? Mina favoriter var Danmark och Belgien, och båda de två kom top 10 så jag ska absolut inte vara besviken. Tyskland som vann var det inget större fel på och hon var en skön tjej. Förresten, jag kan inte ta en tvåmeterskvinna som sjunger om en aprikoskärna på allvar. Det funkar inte i min värld.

Som avslutning - lika som bär:



n'evergreen (ja, han stavar tydligen med liten bokstav) i Danmarks bidrag...



... och Jonathan i Bröderna Lejonhjärta. Så var det med den saken.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej!!

Gud, såg att du har gjort riksprovet, var det svårt? Sitter här nu och försöker plugga på de, har du några bra tips eller så?



Smart idé de där med att gräva ut bokstäver i gräset!

Ha de bra! // Lovisa

2010-05-30 @ 13:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0