Klassresa Oskarshamn - Öland - Kalmar, dag 2

Då var det dags att berätta vad vi gjorde i onsdags, mina fina vänner i NV07, SP07 och TE07. Som ni kommer se finns inte lika många bilder från denna dag men jag hoppas det går bra ändå!

Strax innan 9 var vi inplacerade i våra åkdon och satte av i riktning Ölands södra udde. På vägen höll Bruttan på att köra på en kalv och jag fick tvärbromsa för en skock med hjortar - rena safarit! Långe Jan var stängd och öppnade inte förrän några timmar senare, så istället blev det fågelskådning i det blåsiga vädret. Lite småkyligt men då vi tycker om att mysa var det inte så påfrestande att tränga ihop sig.



Victorias bild, jag står och småfryser på Ölands södra udde men som ni ser mår jag ganska bra ändå!


Sedan drog vår färd vidare mot en bit skog och alvaret. Vi såg en rödlistad fin blomma som Martin döpte till "Din Mamma", hoppade över gärdsgårdar och jag och Elias tog sönder en liten bänk vid ett hus. Ajdå. Dessutom hjälpte vi till att bygga ett stentorn som någon hade börjat på, och allt under väldig blåst. Det blåser på alvaret!

Resan avslutades med Kalmar som mål och där gick vi på Kalmar slott. Under färden sov halva bussen men Sanna matade mig med kex så jag mådde bra. Dock sa hon blås när hon menade sug. Inte konstigt att det går snett liksom... Kalmar slott var hur som helst väldigt fint och intressant och guiden vi hade pratade precis som Foppa. Häftigt ställe! Till sist åt vi pizzabuffé och mätta och glada åkte vi hem mot Alvesta. Med oss i bussen fick vi också Malin, kalmariten som passade på att åka med oss när vi hade någon plats över.

Jag tycker om er så himla mycket allihopa och vill inte lämna er! Dagarna går nästan lite för fort nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0