Klassresa Oskarshamn - Öland - Kalmar, dag 1

Tidigt tidigt tisdag morgon åkte jag, Sanna, PD och Bruttan till Växjö och PeGe minibuss och hämtade ut tre finfina minibussar. Det var nämligen klassresa på gång! Vid 8-tiden rullade våra bussar iväg mot Oskarshamn och i bussen jag hade ansvar för hade jag med mig (framifrån och bakåt, hehe) Sanna, Annie, Ella, Emma, Amra, Amanda, Victoria och Erika. Tjejbussen hejhej!



Jag var glad och Emma, Viggy, Amanda och Ella var passagerare. Första bilden har jag lånat av Amra!

Väl framme i Oskarshamn var vi på Svenska Kärnbränslehanteringsforskningsstället, förstår ni. Först var det en liten informationsstund och sen fick vi massa fin skyddsutrustning som vi hade när vi åkte buss ner i underjooorden. 450 meter ner i marken var vi som djupast och där fick vi också reda på massa viktiga grejer! Dessutom fick vi med oss 7000 år gammalt vatten hem. (En liten fundering bara, är inte allt vatten lika gammalt?)



Vem gillar inte hjälm och reflexväst? Sofia, Annie och Victoria gör :)


Resan drog vidare till Öland med en himla massa vinkande på Ölandsbron. Några eminenta medlemmar ur min buss skulle flashat med av någon anledning lades den planen åt sidan... Hur som helst, väl på Öland blinkade Martin höger och svängde vänster 3 gånger. Det hade vi kul åt! Han körde för övrigt Savage Garden-bilen. Väl på Öland promenerade vi ut mitt ut i smeten av naturen och satte oss och åt, letade blommor och husgrunder. Det var massa sol och hur fint som helst! Riktigt riktigt härligt, där fanns det ett litet hopp om sommaren ändå.



Therése, jag, Martin, Elias, Simon, Adrian och Philipp äter och myser i solen, Victorias bild.


Efter detta äventyr körde vi till en fin Ica-butik där middag och frukost inhandlades. Det vankades nämligen grillning! Vi kom fram till våra stugor vid byn Grönhögen vid 17-tiden och hade en stund på oss att vila upp oss. Sanna och jag tog tillfället i akt för en joggingrunda. Vi kände att det var roligare att jogga på Öland än här hemma i våra skogar och vi hade inte varit så flitiga som man kanske borde varit på sistone! Så, jogga var det.



Sanna träffade sin själsfrände, båten Sanna. Jag lekte Titanic i vinden! För det var någon som var utmärkande för resan - blåst! Och döda svanar, såklart.


Den sista händelsen under kvällen som är något att berätta om var grillningen på den fina stranden. Vi hade solnedgången som sällskap och 28 glada elever smaskade glatt på sin korv, hamburgare, pizza, marshmallow eller vad som nu kom i dess muns väg. Vi sjöng, hittade en död svan, gled ner för ett tegel-berg och kastade macka. Jag tycker så mycket om er!



Solnedgång och mys med Sofia, Sanna, Sofia och Emma.


To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0