Blixtad

Som jag tidigare skrev har det varit en konstig helg.

Fredag: Jag, Sanna och Sofia var på bio - Remember Me. En väldigt bra film men ack så sorglig, vi lipade alla tre men utan tvekan var det jag som tog lip-priset. Vi hängde på Oxtorget en halvtimme innan vi kunde köra hem till mig där det sågs en film till. Tack för att ni stannade hos mig! För att citera mig själv: "Jag ska aldrig se det där jävla filmhelvetet igen!" Ursäkta mitt språk men det var min ärliga åsikt.

 

Lördag: Låg inne och tog det lugnt mest hela dagen och tittade på ovädret utanför fönstret. Vid 17-tiden körde jag till Ica för att handla lite mat. Men innan jag hunnit svänga ut från min gata hör jag en skarp åskknall ovanför mig, ser en ljusblixt framför mig, alla bilrutor blir helt upplysta och vita och det smäller till hårt i bilens kaross. Jag släpper gasen, klamrar mig fast vid ratten och skriker. Det tog några sekunder innan jag lyckades röra en fena och jag såg en granne titta ut genom köksfönstret, hon hörde säkert smällen och undrade vad som hände. Blixten slog ner i min bil när jag körde. Gosse.

 

Sjukt skärrad och chockad men tacksam över att både jag och bilen var oskadda. Är fortfarande skakis så fort jag tänker på det.

 

Från Aftonbladet:

Han har aldrig varit med om något liknande.


– Nej, inte att åsknedslagen kommer så tätt. När det gäller åsknedslag har man ingenting att sätta emot. Det är naturens krafter som styr.


Även polisen och SMHI uppger att det är ovanligt – särskilt att det åskar så pass tidigt på året.


– Detta är ju inte helt vanligt, det talades om 30–40 blixtar i regnområdet bara kring Växjö. Det är första gången jag själv hör om åskväder med blixtnedslag i Sverige vid den här årstiden, säger Nils Holmqvist, meteorolog på SMHI.


Olofs kommentar:
"Men du, jag tänkte på en sak.
Med tanke på att du är helt oskadd och så får du ju ändå vara jäkligt glad att blixten slog ner i dig liksom!
Under omständigheterna, att du är helt oskadd och så, så är det ju totalt awesome, för fan, hur många kan säga att dom har blivit träffade av blixten? Nu har du ju blixat dig satan och överlevt, nu kan du ju inte vara rädd längre. Du vann ju, han fick inte död på dig ju!"

 

Själv önskar jag att jag kunde tycka det var awesome och inte vara rädd längre, men jag är nog mer rädd nu än jag var innan. Hoppas dock att jag kan komma över det tillslut. Jisses, vilken helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0