Min (underbara och fantastiska) studentbal

Som utlovat kommer här ett helt eget inlägg om min magnifika torsdagskväll/natt. Det kan se lite långt ut det här inlägget men det är mycket bilder så hoppas ni läser igenom det och gärna lämnar ett ord eller två till mig.

Vi treor här runt omkring har alltid en studentbal och så även för oss i år. Jag kommer skriva om händelser en efter en och så kommer bilder som hänger ihop med dem lite pö om pö. (Kul uttryck, har alltid velat få in det i en mening...)

Vid halv ett så startade jag hos frisören för hår och smink, och två timmar senare var jag helt klar. Det var helt fantastiskt fint och jag ångrar mig inte en sekund att jag lät mitt hår växa fritt som ogräs i över två år, nu var det verkligen värt det! Att kunna få en sådan frisyr av sitt eget hår och inte något löshår gör en faktiskt lite stolt. Tusen tack till Malin för lån av pärlorna, du får tillbaka dem vid lämpligt tillfälle... Det gick förresten åt 41 hårnålar! Efter det hoppade jag i min klänning och gjorde mig helt klar, och så åkte jag till Sjöparken (haha ja, jag åkte faktiskt bil alla 300 meter) och fotograferades av Estvalls. De bilderna är klara om ungefär två veckor, spännande!



Min frisyr...



... och min klänning!

När jag var klar hoppade jag in i bilen och mamsen körde mig till Annie i Växjö. Där var det balförfest med Annie själv, Elias, Sofia, Martin, Sanna, Niko, Sara, Emil och Simon. Jag fastnade med mina högklackade skor i Annies dörrmatta och Simon hade lyckats tappa en knapp i västen sin men förutom att vi var lite förföljda av trubbel gick det himla fint, och tillsammans började vi 10 att spatsera mot Stadshotellet. Vad som väntade oss där var det lite kändisvarning på, nämligen kameror och beundrande människor vart man än såg!



Mitt fina gäng!



Jag med balkavaljer Simon, jag är så himla glad i min klänning!



Niko och Sanna var glada och fina!



Mikael och Victoria, stiligt så det förslår!

Därefter forsatte den fina kvällen med gott att dricka och äta, syrebrist i en tight klänning, skavsår på Björknert som syster Per och doktor Sofia fixade och dans, dans, dans långt in i den ljumma natten. (Ni kanske märker att jag inte riktigt orkar skriva så detaljerat mer, haha)

Mer bilder kommer här!



Sara, Sanna och jag på balkongen. Fotograf är Britt.



PD och Foppa, "det finns inga som orkar med oss så som ni gör". Ni är helt fantastiska och det vet ni om, puss på er! Se, så lyckliga de är tillsammans...



SoSanSa, legenderna! Eller SSS om ni vill kalla oss det. Vi är NV07! (bland annat, haha)

Kommentarer
Postat av: Malin

Varsågod! Och Gud vad fin du var (är)! Klänningen är helt fantastisk :D

2010-06-06 @ 19:09:40
URL: http://malin90w.blogg.se/
Postat av: Sofia B

Fruktansvärt härlig kväll! Du var riktigt vacker, och duktig på att plåstra om mig! Puss på dig

2010-06-07 @ 14:14:53
Postat av: Lise

återigen, så fiin du är :D:D

Men 41 hårnålar???! va tusan xD

2010-06-07 @ 22:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0