Alvesta gymnasium ♥

Idag på pappas jobb frågade någon om det inte var skönt att skolan äntligen var över. Jag ville bara skrika att "nej det är så galet mycket tråkigare att stå här och rensa en miljon pärmar med människor som inte hör eller ser något annat än sina streck på sina papper och ingen som skrattar och trivs tillsammans alls!" men det gjorde jag ju inte. Istället sa jag väl nåt om "det är skönt men lite tomt..."

Det påminner mig förresten om när jag hade uppkörning i höstas. Mannen som var min uppkörare småpratade lite med mig och frågade var jag gick i skolan. När jag sa Alvesta gymnasium blev han jätteförvånad och kläckte ur sig "men där kan man ju inte gå!" och antydde starkt att det var en bonne-skola utan varken kompetenta lärare eller kompetenta elever.

Jag hyser fortfarande avsky mot honom.

Alla ni som gått på skolan vet att kompetensen bland lärarna är stor, att vi elever som tar studenten blir välutbildade på alla program och även att det inte finns någonstans där man är så välkommen som på Alvesta gymnasium.

Med dessa orden ville jag bara säga att jag mycket hellre går i skolan än jobbar. Därför börjar jag plugga i höst igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0