I Skåne

Igår fyllde min kusin Jesper år och det påminde mig om att jag inte har berättat om när vi var massa kusiner hemma hos mormor och morfar förra veckan. Som alltid gick vi på upptäcksfärd i alla deras hus och skjul (det är typ, 9 st?) och denna gång hittade Mattis och Jesper en såg. Ni vet, en såndär tvåmannasåg där man drar om vartannat. De praktiserade denna på ett litet litet stackars träd som de efter många om och men fick omkull. Jag filmade en snutt och det första man hör är när Jesper på sin breda fina Lunda-skånska försöker skylla sin bristande såg-kapacitet på sin uppväxt genom att säga "Alltså, jag är född i stan!".



Vi hade det hur bra som helst och nu är även Lukas flickvän Sanna invigd i Trafik-Trolle, ett måste för att komma in i vår släktgemenskap. Här nedan är en bild på mig från den dagen, iförd mormors gamla klänning som jag sytt upp och sytt om. Synd att man inte ser så mycket av klänningen, dock. Mest hår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0