Blöt död hund

Vi laborerade på biologin idag. Temat var blodets cirkulation och ett delmoment var att mäta EKG. Allas hjärtrytmer var himla fina (förutom Sannas som var lite annorlunda) så Per ville utföra ett till experiment med oss - hur hjärtats rytm påverkas under vattenytan. Det gick ut på att en person skulle doppa ner hela sitt huvud i en spann kallt vatten samtidigt som dennes hjärtrytm mättes. Sanna anmälde mig som frivillig. Har jag nämnt att hon är väldigt snäll och söt?

Hur som helst, jag har sjukt mycket kallt vatten i öronen nu.



Något suddig men väldigt fin bild. Doktor Sanna och Syster Sofia ska ta EKG på Sara. Hon är inte så bekväm med situationen.



EKG-trådar kopplas till mitt armveck och min bröstkorg...




... och sen var det bara att bada! Härligt med iskallt vatten, brainfreeze är ju bara förnamnet. Sen svämmade det över lite, mitt huvuds volym hade vi inte riktigt räknat med när vi fyllde tunnan med vatten. Efter testerna kom Zorica, LG och Stig-Olof och undrade vad vi höll på med. Nejdå, inga mordförsök. Men blöt blev jag och hjärtrytmen försvann. Mission complete.

Kommentarer
Postat av: victoria

Jag älskar stig olof! Han är så HIMLA mysig!

Postat av: karla

svar: haha just det!

2010-04-29 @ 19:14:01
URL: http://togepi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0