Fysik all day long

Dagens skoldag bestod av fysik B. Enbart, nästan. 08,30 till 14,00 med en timmes lunch där vid tolvtiden, man känner sig hyfsat genomblåst klockan två sen kan jag berätta. Allt detta för att vi ska vara klar med fysiken till jul, så vi läser alltså 100 poäng fysik på en termin. Men varför inte?

Olof var dessutom och hälsade på i klassen (som består av mig, Sanna, Simon och Therése den här veckan då de andra är utflugna till Finland) och det var verkligen som på den gamla goda tiden med alla knäppa samtalsämnen och idéer. Bland annat ringde Olof till McDonalds i Växjö Centrum för att reda ut vad den härlige mannen som jobbar där heter. Som jag och Sanna sa - Bengt. Vi har alltid rätt, lita på oss!

På tal om konstiga samtalsämnen så kan man nog minst sagt säga det om det som jag, Sanna och Foppa pratade om i en timme efter skolan. Pratar man om sånt med sin lärare? Uppenbarligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0