Vem ägde vem egentligen?

Igår var jag inne i Växjö och när jag traskade runt som bäst på Storgatan så fick jag ett enormt behov av att besöka en toalett, så då tänkte jag, att McDonkan brukar ha toalett, så dit gav jag mig av. När jag kom fram så såg jag att de tog 5 kr i betalt för ett besök, de busarna, men eftersom jag var så desperat så kikade jag ner i min plånbok. Vad hittar man där? Jo, 3,50 :-, och med det kom jag ju inte så långt. Men vad var det mer? Ja, titta, en dansk 5krona! Den brukar jag använda i skåpen i simhallen, eftersom det inte är så ofta man har 5or på sig. Så glatt stoppar jag ner den danska pengen och smiter in på toan.

När jag stolt går därifrån för att ha överlistat toalettautomaten skickar jag ett sms till Sanna för att berätta om min bedrift. Tillbaka får jag ett meddelande där det står att man kan få gratis toa-poletter i kassan och att växelkursen ligger så att jag precis betalat 7 kronor för att gå på en gratistoalett.

Äh. Men det var ju kul ett tag iallafall.

Kommentarer
Postat av: Nikki

Hahaha, bra Sofia! (Y)

2009-01-31 @ 09:49:18
URL: http://metrobloggen.se/NikitaLedstrom
Postat av: Therése

Hahah... jag kan verkligen se detta framför mig.

Jag säger då bara det: "Så ehfitg!"

:P

2009-02-02 @ 08:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0