Min exotiska onsdag

Bara för att min kväll har varit så häftig så ska jag redogöra för den. Det började med musikskolan, vilket inte var så annorlunda mot mina vanliga onsdagar direkt. Men sen när jag kom hem, så skulle mamma iväg för att gratulera Manges mamma Eva som har fyllt 50 i dagarna. Jag bestämmer mig för att hänga på och när vi kör iväg mot Hattvägen (jag övningskörde) så ser vi Göran och Eva vara ute och gå längs med Värnamovägen. Så vi stannar till, plockar upp dem och åker hem och fikar och firar lite. Satt där och drack te och hade det mysigt!

Vid halv nio-snåret åkte vi tillbaka hem igen, efter en makalöst fin utbackning från deras uppfart av min del - jag aktade Tomis bilar på andra sidan vägen mycket noga...

När jag kom hem frågade jag Lukas "vad ska vi göra ikväll?" - Guacamole, svarade han. Jahaja. Och istället för att skämta bort det så tog jag tag i saken, Lukas och jag körde till hemköp och köpte chips, avokado, ölkorv, lime och creme fraiche och gjorde guacamole helt enkelt. Så nu har vi suttit i en timme hela familjen och ätit gott och druckit öl. Eller jag drack vatten. För jag är inte så mogen.

Hur som helst, allt det som har hänt ikväll är bara så ovanligt vad det gäller min familj, vi är aldrig spontana! Allt är inrutat och planerat. Haha, nu lät det som att vi är en sekt, Gustavssons. Men vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0