En gnällspik talar ut

En sak jag har tänkt på ibland är att man gnäller något så fruktansvärt hela tiden, och jag är en av dem! I mitt fall är det så, att jag gnäller för att känna lite sympati för mig själv när något är jobbigt, men inte så jobbigt att man inte står ut. Något som jag brukar gnälla på är kylan - att det är så kallt att cykla till skolan på morgonen till exempel. Men egentligen är det inte så farligt, bara jag får gnälla lite så går det bra. Att viadukten är jobbig att cykla över är också en sak man kan gnälla på, men det är ju inte så himla jobbigt, egentligen. Efter lite gnäll klarar man det!

När jag spunnit vidare på detta i mitt huvud så har jag förstått att det här kan vara en sak som är ganska bra att vänja sig av med, för det är ju inte så kul att få ett gnäll-rykte direkt. Fast det är ju så skönt att gnälla...

Kommentarer
Postat av: elin

2009-01-27 @ 13:43:04
URL: http://felefi.blogg.se/
Postat av: elin

oj, blev visst en tom kommentar! :P

men ja, mina lärare är vana vid att jag alltid glömmer bifoga.. så dom bara - elin, du vet vad du ska göra när du kommer hem?!

jag - jaha, jag har glömt att bifoga...igen.





att man aldrig lär sig! :)

2009-01-27 @ 13:46:02
URL: http://felefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0