Dagens funderare

Ja, min sinnestillvaro är inte lite virrig just nu.
Gick hem från skolan precis och då hörde jag bland annat de här två låtarna i denna följd:
Håkan Hellström - För Sent För Edelweiss
Westlife - Smile
Följande textrader kan hämtas ur dessa låtar.

Och varje moln är trasigt
du räknar allt sorgligt natten lång
och hon du älskade en gång, och kanske älskade dig.
Spelar det någon roll?
Nej kanske ingen
kanske allt egentligen.



That's the time you must keep on trying
Smile, what's the use of crying?
You'll find that life is still worthwhile
If you just smile

När jag först lyssnade på Håkan-låten blev jag rätt depp, och gripen, och ville bara sitta ner och tjura, och sen kom glada pepp-låten efter det, så nu är jag helt förvirrad. Precis som vanligt.

Bättre blir iallafall inte mitt humör för att en viss teknikare HOST*Fidde*HOST har krånglat med schemat så att jag har fått ett stort hål på tisdagar och slutar senare på fredagar. Tack för den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0