Listan 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var utanför Europa

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Faktiskt hade jag ett som jag höll! Att ta körkort :)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, det skulle man kunna säga

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Tunisien och Island (och Sverige såklart). Lång lista!

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Studenteeen

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
3 maj - 7 maj, då vi var i Cern med skolan, sjukt kul!

8. Vad var din största framgång 2009?
Framgång? Körkortet?

9. Största misstaget?
Hmm, jag gör inga misstag, bara mindre framgångar

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har ju haft maginfluensa 4 gånger; sportlovet, påsklovet och två gånger på sommarlovet. Dessutom är ju mitt nyckelben officiellt halvt ur led. Annars så rätt lugnt.

11. Bästa köpet?
Lär ju varit körlektionerna i långa loppet, men jag tyckte Österrikeresan satt rätt fint med

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, kläder, körkortet

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Självklart, allt roligt jag gjort, alla resor, alla människor!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Poker Face med Lady Gaga är ju en rätt lugn favorit, den är O-ringen så det smäller om det

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare var jag nog allt

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat? Tränat? Haha, nä, jag vet inte

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat, jag är grubblarN

18. Hur tillbringar du julen?
Hemma med familjen och mormor och morfar preciiiis som vanligt. Juldagen var med lite kusiner.

19. Blev du kär i år?
Nej, kan jag inte påstå

20. Favoritprogram på TV?
I våras var det självklart Robinson med LäkarLukas och Jarmo! Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Mammas pojkar... Fantastiska program! Och självklart all sport jag kollat.

21. Bästa boken du läste i år?
Jag har ju läst så galet många böcker i år, kommer inlägg om det senare, men hela Twilight-serien är ju svår att slå, och Harry Potter har jag ju läst igen

22. Största musikaliska upptäckten?
Hmm, oj, vet inte. Man kommer ju bara ihåg det man lyssnade på nu sista månaden, ha

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En fulgul cykel :D och var sjutton är fråga 23?

25. Något du önskade dig men inte fick?
Datorn är svårfådd alltså

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Hade fina flickor + bröder + katt hemma

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inte så himla mycket prestationsångest

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Varierande, ofc

29. Vad fick dig att må bra?
Helgen i Ystad i slutet av maj var ju underbart bra

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
MÅNS

31. Vem saknade du?
Farmor och farfar, alla mina kära orienteringsvänner som bor för långt bort

32. De bästa nya människorna du träffade?
Rebecca, Emma, Simon, Eric och Anna från Österrikeresan och så att jag lärde känna Sofia och Annie så bra, det var fantastiskt :)

Lite bilder från året

Bada bada i Törnåkra


I snygg badmössa i Tunisien


Jag och världens bästa bästa bästa Sanna, utan dig - ingentiiing!

Nu orkar jag inte ladda upp fler bilder. Det här blev min årskrönika, typ, men det kommer nog mer bilder för jag hade ju ett blogguppehåll där inte mitt liv är dokumenterat här. Så håll ut!

Kommentarer
Postat av: Sanna

hahaha om du frågar the Gun så stämmer fråga 15 :D



naww... vad skulle Piff vara utan Puff? ;)

2009-12-30 @ 21:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0