Tänk att de litar på en sån här liten skit!

Jag kom nyss hem och såg att jag hade fått ett rosa brev märkt med "Här kommer ditt röstkort. Kyrkoval 20 september". Direkt trodde jag att det var nån som jäklades med mig och skickade ett sånt bara för att reta mig ytterligare för att jag inte fyllt 18. För det man har lärt sig, är att vid 18 års ålder får man rösta - punkt slut.

Fast det kändes lite skumt, ändå, varför skicka röstkort till mig om jag inte skulle få rösta? Men... jag är ju bara 17? Jag fick inte ihop ekvationen riktigt, och bestämde mig för att reda ut saker och ting. När jag kollade upp detta nyss är det faktiskt så att man får rösta i kyrkovalet redan från 16 års ålder. Spännande.

Om jag ska rösta? Självklart! På vem? Ingen aning! (Än...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0