Man slutar aldrig...

Sanna och jag var nere på 'byn' här i Alvesta lite tidigare ikväll. På bokhandeln var det lite extra trevligt, sådär, så att man får ännu mer livskvalitet liksom. Jag köpte två kollegieblock och när jag skulle betala spelades den här konversationen upp.

Kassörskan ~50: Jaha, längtar ni tillbaka till skolan?
Vi: Mjaaa, lite kanske.
Kassörskan: Ja, att spana på alla snygga killar då förstås?
Vi: Haha, ja, jo, nej det är ju aldrig fel...
Kassörskan: För så var det iallafall när jag var ung! Och det har väl inte ändrats? Nej, det har ingenting med åldern att göra, jag tittar fortfarande på snygga killar!
Vi: Ja absolut, det slutar man nog aldrig med. Eller?
Kassörskan pekar på några pennor.

Kassörskan: Vilken färg gillar du?
Jag: Eh, blå?
Då lägger hon ner en fin blå penna i min kasse och ger Sanna en ytterst flirtig blick innan vi travar ut. Sedan kilar vi snabbt runt första bästa hörn och viker oss av skratt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0