Armband med minnen



I sommar har min högra handled sett ut såhär, från och till. Varje armband har något visst minne med sig, en viss känsla det bär på och nu när sommaren går mot sitt slut har jag faktiskt plockat av nästan alla. Det är en sommargrej för mig, det där med alla roliga armband. Passar sig bättre när man inte har långärmade tjocka tröjor, tycker jag. Hur som helst tänkte jag berätta lite om alla armband, vart och ett för sig, uppifrån och ner.

De tre gula plastarmbanden är faktiskt bara tre av tolv som fanns från början. Jag hade tolv stycken, vi var fyra som delade på dem, tre var. Jag, Philip, Stina och Simon - O-ringen, sommar, idiotiska påhitt, barnasinne och äventyr. Det är vad de bär på.

Två skinnremmar - en beige och en svart. De har jag haft på mig i ur och skur i princip hela sommaren, och de representerar sommaren 2009. Tunisien, Island, O-ringen, dagarna i stugan, den regniga eftermiddagen med Lukas på altanen, när vi jobbade hemma hos mormor och morfar, sol-cykel-shopping med Sanna... Sommaren.

Ett metall/pärlarmband från Tunisen. Tunisien var en fantastisk och unik resa, Moa och jag fick vara med om otroligt mycket och jag kommer aldrig glömma hur många tankar jag hade den veckan, hur pirrig man kunde vara, den där kvällen när vi var busiga, eller när jag fick reda på att Michael Jackson var död, för det var där. Jag minns allt.

Två armband med plastpärlor, ett svart/vitt och ett mångfärgat. Det svartvita har jag fått av Elina och det är hon för mig. Allt hon och jag varit med om, hur den människan tar mig med storm och att jag alltid saknar henne. Det andra, med alla färger, representerar alla underbara orienterare jag har förmånen att känna. Mina "IG-barn"; förutom Elina är det även Elin, Erika och Lise. Krissi, såklart, Jens, du med! Mange, Nina, Johan, Eric, Johan, ni är min familj.

Längst ut ett relativt nytt Barbie-armband jag fick av Malin och Josse förra veckan. Även Annie, Jonna och Emelie finns med i det, liksom resten av NV06. Men jag tänker också på NV07, TE07 och SP07. Det är alla människor från skolan, ni sitter där allihopa lika rosa och bubbliga som sockervadd. På baksidan av det där hjärtat med de präktiga barbiedockorna står det "Friends Forever". Passande va?

Kommentarer
Postat av: Malin

FRIENDS FOREVER hjärta

2009-08-13 @ 21:20:32
URL: http://malin90w.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0