Exhausted

Nu är jag helt slut. Jisses.
Var på musikskolan, det är stört kul. Särskilt när någon av en oförklarlig anledning ökar tempot på 'Jag blir så glad' så att det är över mänsklig förmåga, då gör man så gott man kan och skiter i att andas. Rätt skoj.
Annars har jag mest varit virrig och spelat fel, speciellt på Vivaldi-låten, jag tyckte det stämde skit och mitt solo blev ganska lamt. Usch ja, inte min dag.


Kom hem och satte mig i köket, ensam hemma med tända ljus, rostade mackor och den här skivan . Jag älskar att bara känna pulsen i musiken och lyssna på uppbyggnaden, sjunga med eller bara njuta. Då blir jag avkopplad, skönt! Låter hur nördigt som helst. Men jag är lite nördig ibland.

Trött, som sagt. Men lite sköna citat orkar man ju alltid med. Ikväll var det Jiri som underhöll för hela slanten.


Jon/Jocke/jag vet inte riktigt vem: Okej, "Musik Ska Byggas" nu då!
Jiri: Men vi har ju redan byggt...


Haha. Jag tyckte det var kul iallafall.


Jon: Hur lät det? Var ljudet OK?
Jiri: Jag tycker att oboerna hördes lite dåligt...

Det är verkligen helt internt. Förklaringen är att det inte finns någon på hela musikskolan som spelar oboe. Så han retas, enbart. Härligt!


Kommentarer
Postat av: J

"Marge: Someone do CPR!
Homer: (singing) I see a bad moon rising. . .
Marge: No, that's CCR!
Homer: Uh . . . (singing again) looks like we're in for nasty weather ..."

Älska Creedence!

2008-03-19 @ 08:09:42
Postat av: O

Jiri är min stora idol! =D

(varför använder man bara första bokstaven i namn på privata bloggar?)

2008-03-19 @ 17:22:08
Postat av: Sofia

Svar till O :

Det är bara J som gör det. haha :D

2008-03-19 @ 18:12:38
URL: http://diesofia.blogg.se
Postat av: J

O

2008-03-20 @ 07:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0