Första dagen på jobbet

Idag började mitt sommarlov på riktigt men jag började även jobba, första dagen för i sommar. Är på pappas jobb precis som förra året men i år ingår jag inte i städ-staben utan är nere i arkivet alldeles alena, och det är så mycket roligare än förra året! Nu har jag någonting att göra hela tiden och jag är självständig, dock utsätts mina händer för en massa stryk men de ska nog klara sig. Tog en liten bild med mobilen innan, det finns sjukt mycket papper...



Här är bara en av de många många många gångarna med papper. Otroligt.  Idag har jag jobbat 8 timmar, minst 91 spänn i timmen, kanske upp mot 95 om jag har tur. Jag gillar stålar.




Som anteckning i vänteläge, det första jag ser på min skärm på mobilen står det Låt bli, skärp dig, sjung och det är det enda jag kan göra nu. Sjunga, tänka på annat. Jag klarar inte av det här riktigt, för jag tror det börjar växa något stort inom mig och det går för fort och jag vet ingenting. Jag vet ingenting men jag måste veta. Har inte riktigt koll på vad jag ska ta mig till. Vågar inte det ena men inte heller det andra. Pannkaka.

Kommentarer
Postat av: Emelie i tvåan (eller trean?)

"för jag tror det börjar växa något stort inom mig" - är du med barn? :O :O ..för då växer det något stort inom en. (och ja, jag brukar läsa din blogg ;) )

2008-06-19 @ 19:55:09
Postat av: Tilda

Oj vad mycket du tjänar :O Snart miljonär ju. Själv tjänar jag bara 75 kr i timmen :(

2008-07-03 @ 21:07:43
URL: http://www.metrobloggen.se/tiiilda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0