Sportlov, folks!

Nu är jag precis hemkommen efter den sista dagen i skolan innan sportlovet, och eftersom jag är hemma nu så har jag ju följdaktligen sportlov! Soooooftish :D

Skrev svenskauppsats efter lunch, världens fete-skrivning men jag tror att det gick rätt bra. Har med mig kladden hem så jag kommer förmodligen lägga in uppsatsen här när jag har tid och ork. Vad vi kan lära ur historien angående våld, rasism och främlingsfientlighet var iallafall temat.

En annan otroligt soft sak som vi fått reda på idag är att vecka 9, alltså veckan efter sportlovet, så kommer TE07 vara borta på praktik. Eftersom att vi har i princip alla lektioner ihop med dem, kommer vi att vara lediga alla de lektioner vi skulle haft med dem. Lektionerna som är kvar är..... kemi och tyska!
Så jag tog ett grymt initiativ och ansvar och mailade våra lärare, var och en, och frågade jättesnällt om de skulle kunna tänka sig att lägga ut på vår klassikon på FirstClass (vår skolmail typ för er som inte fattar) hur undervisningen skulle ske vecka 9. Och det lutar mot världens softaste vecka!

Lycka! Nu ska jag gå och kolla klart på filmen jag började på igårkväll, Om Sara heter den. Inte världens bästa, men jag måste ändå se hur den slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0