Optikern

Kom hem från optikern för en halvtimme sen, ungefär. Där gick allting i kras, bokstavligt talat. Det är inte så hemskt som det låter, dock. Var på återbesök för att kika så att mina linser sitter bra på ögat och inte torkar ut dem o.s.v, och det trodde jag inte skulle bli några problem eftersom det har gått hur bra som helst att använda dem nu den senaste månaden.

Men min kära optiker upptäckte en spricka på högerlinsen, och även att ögat var lite uttorkat där sprickan var, så hon la beslag på mina linser och gav mig en ny tid på onsdag, så jag ska vara linsfri tills dess. Då ska jag antagligen få mina nya linser, när hon kollat att allt står rätt till i ögat. Vilket jag hoppas att det gör! Det lustiga är att jag inte kännt något obehagligt alls i ögat. Men så kan det vara!

Om man ser det från den positiva sidan förebygger hon ju bara att ögat på något sätt ska skadas, och det ska jag ju vara ytterst tacksam för. Det negativa är att jag måste använda glasögon i sex dagar, vilket jag förmodligen kommer att strunta totalt i. Jag vill bara fortsätta använda linserna, och orkar verkligen inte vänta till onsdag för att få dem igen! För mitt tålamod, det är verkligen inte stort på vissa punkter. Detta är en sådan punkt. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0