Kemiprov & This Is England

God eftermiddag!

Idag är jag på topp, ska ni veta, för vi fick tillbaka våra kemiprov det första vi gjorde i skolan idag. Inte för att jag tyckte att det skulle bli en höjdpunkt, eftersom det kändes som om provet inte direkt varit mig tillfreds. Desto bättre var det när jag fick se att jag enbart var 2 poäng från MVG! Per drog iväg mig lite och frågade hur jag menade på en av uppgifterna, för han visste inte hur han skulle tolka svaret. Jag förklarade, och fick då en fin klapp på ryggen (tappade bara nästan andan) och 2 poäng till var fixade - 40 poäng, med 40 som MVG-gräns. Mer behöver man ju inte ha! :)
Dessutom tyckte Per att jag skulle ha lite bättre självförtroende när det gäller kemin, för så katastrofalt värdelös är jag inte, som jag gärna påstår.


Eftersom Gun var sjuk på svenskan så kikade vi på film (efter att vi sjungit för Alban som påstod att han fyllde år idag. Dock gör han det den 31 mars) och det var This Is England vi såg. Vi har tema Våld på svenskan för tillfället, så alla filmer man ser är mer eller mindre deprimerande, så även denna. Men det fanns endel scener som var riktigt bra, så ja, den får väl godkänt betyg av mig iallafall.


Kilade hem till mamma, som gjorde jordgubbskräm lagom till eftermiddagsfika, precis som det var när jag var liten. Smarrigt är ordet!

Efter att nu varit och gymmat så har det blivit en snabbdusch, och nu måste jag skynda mig in till köket och nygräddade våfflor ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis! Gud vad kul :)

2008-02-09 @ 12:08:15
URL: http://malin90w.blogg.se
Postat av: Malin

Du är utmanad att skriva 7 sanningar om dig själv, se min blogg ;)

2008-02-09 @ 14:09:43
URL: http://malin90w.blogg.se
Postat av: * Tilda

Jaa, This is England var faktiskt inte så dålig som jag trodde den skulle vara. Lite kul var det allt att Alban lyckades övertala alla att sjunga för honom :P

2008-02-09 @ 16:25:25
URL: http://tildich.blogg.se
Postat av: Lise

sicken trevlig dag du verkar ha haft ;) jag vill också ha våfflor :O

2008-02-10 @ 17:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0