Hur skånsk är jag egentligen?

Ja, jag har ju fått en hel del både positiv och negativ kritik över min dialekt och min småländsk/skånska accent så nu fastställer vi det här en gång för alla.


Hur skånsk är du?
Vilka av dessa ord har du använt?
[x]Flabb = mun
[x]Tossi = galen
[ ]Fubbick = idiot
[ ]Himmaluad = hemmagjord
[x]Himmave = där hemma
[x]Fälleben = krokben
[x]Huet = huvudet
[ ]Hont = hur
[x]Hotta = kasta
[x]Kass = dåligt
[x]Mög = skit
[ ]Nellad = sugen på
[ ]Rabbemos = rotmos
[x]Rullebör = skottkärra
[ ]Sulten = hungrig
[ ]Timmerman = bakis
[x]Gala = skrika
[x]Tradigt = tråkigt
[ ]Traderöv = tråkig person
[ ]Hällörad = religiös

0= ingen skåning
1-5= bor i skåne
6-10= bott länge i skåne
11-20= en redi skåning

Jaha... jag ger mig väl då....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0