GiG

Har spenderat helgen i Älmhult på GiG, som står för 4 olika saker:
God is Great
Gemenskap i G-län
Glad i Gympahallen
Gott i Gommen

lite fri tolkning skulle man kunna säga.
Kan iallafall sammanfattas som störtskönt, med en härlig gemenskap och en stämning på topp! Sjöng gospel för allt vad halsen klarade med på dagen, och det gick riktigt bra faktiskt, över förväntan. Skön feeling, och det lyfte verkligen på kvällen när vi uppträdde inför resten. Andra gången jag uppträdde i Älmhults kyrka faktiskt - förra gången var i våras då jag spelade med en kör där och tjänade en fin hacka.

Lyssnade även på ett seminarie och några andra talare, jag ska inte gå in på ämnena och vad jag tyckte och så vidare, för det skulle ta alldeles för lång tid.

Promenixade till After GiG sedan, där det var softning på G, och vi drog oss hemåt strax efter midnatt tror jag. Mys i soffan med film var det dags för då. Tyvärr var det bara jag som var pigg, så jag fick äran att hålla de andra vakna, vilket gick mer eller mindre, och tillslut gavs det upp och filmen fick vi inte reda på hur den slutade. Men jag klarar mig nog ändå. Somnade väl framåt halv fyra nångång, blev kanske lite sent. En aning sådär. Men det var det värt!

Som ni märker har jag varit en aning dålig på att skriva in i detalj vad vi egentligen hittade på, men mina intryck från dygnet var iallafall otroligt mycket värme och gemenskap, och det är det jag kommer att ta med mig. Vill självklart tacka mitt sällskap på 2x Crona, Sanna och Olof för att det blev så härligt som det blev. Ni får mig att må riktigt bra!

Avslutar på en söt (?) bild på Therése, Sanna och Olof i kyrkan. (Nej, Olof snusar inte. Bara lite tuggummi i överläppen. Riktigt bildskönt.)

image3

Kommentarer
Postat av: philip crona

Asså, du skulle bli skribent ;P. Fick verkligen med kontentan av gig på en sida- beundransvärt :P.

2008-02-11 @ 09:36:39
Postat av: Lilla fröken Crona

hejsan vännen! vilken grym blogg du har och du ska ju helt klart bli författare =P. då bokar vi in nästa GiG redan nu eller?
kramar till goaste Sofia

2008-02-13 @ 15:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0