Deltävling 2

Nu har jag äntligen sett den för mig första deltävlingen i melodifestivalen 2008. Kan det bli bättre då, att ens två favoriter Rongedal och Sanna Nielsen går vidare? Nehejni, lycka på hög nivå!
Ola och Johnsson & Häggkvist var värdiga andra chansen-vinnare, eller vad man ska kalla det.

Varför gillade jag då de två vinnande bidragen? Jo, sångmässigt så var de helt enkelt bäst, tog tag i låtarna och lyfte dem! Visst är Carola och Andreas Johnsson proffsiga, men jag tycker inte att deras röster gjorde sig sin fulla rätt, det skulle ha kunnat vara så mycket bättre. Ola, ja, sorgligt men sant så låter hans röst bättre efter en sväng i ett mixerrum, men jag ska inte klaga det minsta, han sjöng inte falskt (som The Nicole) och låten var det härligt drag i.
Sanna Nielsens låttext tog dessutom tag i mig något otroligt mycket, ungefär som Everything med Anna Vissi gjorde Eurovisionsongcontest 2006. Känslor upp i halsen!

Ska väl nämna att kebabpizza-låten var pinsam, och att Lasse Lindh hade en fin text men melodin och sången var lite för klen för att slå ordentligt i sådana här sammanhang.

Ni som liksom jag gillar Rongedal ska titta på den här videon, ett klipp jag sett massa massa gånger det senaste året! Nu är det dags att sova, och sedan åka till mina favoritkusiner imorgon. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Såg bara Kebabpizza-låten (och lite på Carola & Co) och måste säga att den helt klart var bland det charmigaste sedan Herreys briljanta bidrag 1984. Carola har jag aldrig gillat (förutom låten Himlen i min famn, som förövrigt är mycket bättre utan henne) och det jag såg nu var sämre än vanligt. Nej jag och pappsen satte fort igång 88-öres revyn istället och njöt utav lite äkta kultur och goda ostar!

2008-02-20 @ 12:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0