Uppdatering om senaste dagarna

I söndags åkte jag till Åhus med min mor och far och var på min kusin Simons konfirmation. Det var väldigt trevligt och fint, underbar präst dessutom! Han är en person alla borde möta innan de dör - han gör en lyckligare!
Den enda bilden jag fick med mig därifrån av något litet värde var den som kommer här nu, i och för sig är den på min kusins baksida men ingen klagar hoppas jag, då får ni med mig och göra. Vi är ju trots allt släkt, Simon och jag (;


Vi åkte från Åhus och landade i stugan, som så många gånger förr denna sommar. Gjorde inte speciellt mycket på söndagskvällen, hade fått mig ett litet hostvirus så jag mest hängde och chillade i soffan. Som är rätt obekväm dessutom, och ful! Jag har tvingat mamma att köpa en ny så det gör hon nog snart :)

Måndag, och jag var hostig och dan. Farbror Tord kom och hjälpte pappa med storarummet, vi håller på att renovera så han som är elektriker la då en hjälpande hand på elektriciteten. Mycket logiskt och bra blir det också! Tords fru Gunnel kom till lunch och vi smaskade mat alla 5.
Som en och annan kanske la märke till så blåste det ju en hel del och vår ström gick som väntat. 20:40 blev det mörkt, och vi satt och tittade på stearinljusen i kanske en timme innan vi gav upp och gick och lade oss.

Strömmen var iallafall tillbaka när vi vaknade i morse! Skönt det, det är ju trots allt lite lättare. På förmiddagen idag åkte vi (jag, mor och far) till Hovdala slott utanför Hässleholm. Anders Ödman, pappas kompis sen tonåren är arkeolog och har en utgrävning på G där och vi var VIP-inbjudna för att titta vad det egentligen är som händer. Det var kul!

Åkte hem i eftermiddags. Var skönt. Alvesta är stort med mycket folk om man jämför med... stugan-land. Och den här texten blev centrerad utan mening och jag kan inte få bort det. Lev med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0