Sista söndagen i sommar

Sista augusti idag - sommaren lider mot sitt slut.

Igår var jag i Växjö med Philip min käre vän. Vi gjorde stan vilket innehöll mat på Thai på strykjärnet, mys och vila efter maten i Linnéparken under ett träd, lite shopping (ett par jeans och en vinterjacka för min del) och fika på Askelyckan. Dessutom hann vi träffa lite folk och sitta och iaktta lite random kronobergare från en bänk på storgatan.

Det var otroligt skönt att komma hemifrån lite och vara ute och lufta sig, haha.

Åkte bussen hem och sen var det god mat och tv som gällde på kvällen.

Hur har jag då tillbringat denna sista sensommardag?
I förmiddags pluggade jag fysik och engelska, riktigt duktigt av mig faktiskt. Jag gjorde mina läxor helt klara istället för att lämna de halvfärdiga som jag brukar. Jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv!

Nu i eftermiddags for min mor och jag ut och plockade svamp, det var mest hon som ville men jag följde med som mentalt stöd, jag vet inte riktigt vad jag gjorde. Strosade runt iallafall. Det var riktigt skönt väder ute och jag såg inte klok ut där jag gick omkring helt ofixad, med långa leggings, blommiga gummistövlar och en fleecetröja. Dessutom hade jag mössa på mig. Jag kom att tänka på att Sanna antagligen hade skrattat sig sönder och samman om hon sett mig. Det tackar vi då hjärtligt för att hon inte gjorde!

Tillsist kan jag väl berätta att jag nu duschat och gjort mig lite halvfräsch efter denna segdag och känner mig inte som en slemhög, något som jag gjorde innan duschen...

Okej, det här inlägget spårar ur. Dags att sätta punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0