Mitt livs melodi

Fredag den 22 augusti idag, inte illa. Skrämmande hur fort tiden går ibland, eller hur?

Två lektioners biologi har vi haft idag, med ett idrottspass mellan där det bara var genomgång av hur läsåret kommer se ut. (Precis som alla andra idrottsår antar jag.)
Dagen avslutades med fysik, där det märktes att både vi och Foppa var sjukt trötta, fredagseftermiddag som det var. Det tjabbades om potenserna skulle vara negativa eller positiva och huruvida Sanna skulle få sudda sina anteckningar än en gång efter att Foppa ångrat sig när han skrivit på tavlan och lätt och snabbt skrivit något annat istället. Droppen som fick bägaren att rinna över var dock när Foppa lånat Sannas miniräknare och skrivit uträkningen där och sedan räknat ut det. Sanna försökte få tillbaka miniräknaren så att hon kunde se hur han gjort men precis då trycker han på CLEAR och Sanna blir förskräckt. Hennes "NEEEJ, SUDDA INTE!" fick oss att bryta ihop totalt. Vilken lektion.

Hemma har jag läst. Igen. Jag har läst tre böcker på en vecka nu. Lånade en ny på biblioteket idag och den är utläst nu. Ligga i soffan med lite gott tilltugg och läsa får en att komma bort från den verkliga världen ett tag, vilket känns mer än nödvändigt. Om inte skolan kommit igång så att jag fått annat att tänka på om dagarna vet jag inte riktigt hur jag hade tagit mig igenom dessa olidliga dagar av väntan! Men snart ska det vara över, antar jag. Jag är så såld.

Imorrn hämtas Mange upp på morgonen och vi drar in till Växjö och tittar på Blåbärskavlen. Det är en tradition att vara med i den och det har jag varit sen jag var sisådär 8 eller nåt, så att inte vara med detta år är lite knäckande - men man kan ju faktiskt vara åskådare.

Joe Labero imorrnkväll ska också bli trevligt, ohja! :)



Jag (i spegeln) och Mange för x antal år sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0