Superseriöst plugg

Jag är värdelös på att plugga när jag verkligen behöver det...
Har kemiprov på onsdag, och eftersom jag knappt vet vad vi har prov på för kapitel började jag faktiskt plugga idag. När jag pluggat i kanske en kvart kom jag på att jag hade läst om fel saker, vi hade visst prov på kap 9-10 och inte 8. Ojdå. Så då blev jag så knäckt att jag inte fick nåt vettigt in i huvudet fastän jag satt där och läste.

Drog upp på rummet och satte mig och läste Aurian istället. Den är rätt bra faktiskt, fastän det är tvångs-läsning på svenskan. Jag är inte så glad i tvångsläsning, för det stör mig i min vanliga läsning. Det är inte lätt att läsa två böcker samtidigt, det ska ni veta. Innan var det tre, men min engelskabok är utläst iallafall. Rörigt it is!

Men som sagt, jag är dålig på att plugga. På grundskolan pluggade jag inte till prov, jag lärde mig sakerna på lektionerna istället. Så nu vet jag liksom inte riktigt hur man gör. Jag kanske borde plugga in hur man pluggar.
Många plugg-ord i det här inlägget blev det...

Joffin vet inte vad ensilage är. Haha. Allmänbildningen är slående, bruden! Tur att Oskar finns och allmänbildar den o-lantliga delen av Alvestas befolkning. Fast ja, om inte min mor var född bonde så är det inte säkert att jag hade vetat det heller. Men det gör jag ju! :)

Har ont i halsen dessutom. Det är inte klokt så jobbigt allt är idag. Sov massa inatt och jag är ändå trött. Slutkörd, efter veckan som gick helt enkelt.
Känns lovande att det är tre prov i veckan som kommer då. Lovande är ordet.

Adjöken!


Kommentarer
Postat av: cathrin

jag är också ganska dålig på att plugga, men idag måste jag verkligen

2008-04-13 @ 12:10:04
URL: http://cathriny.blogg.se
Postat av: Max

det är bara plugga på ;)

2008-04-13 @ 12:15:44
URL: http://enlitenpojkeutanliv.blogg.se/
Postat av: Sanna

Uschamameja! Jag har inte börjat med min bok än! :S och kemin skulle jag egentligen göra, men så kommer det upp en massa andra saker som man hellre gör! nej nu måste jag ta mig i kragen och ta mig ner för trappan och öppna böckerna!

2008-04-13 @ 13:11:53
Postat av: Joffin

det är inte alltid så lätt om man inte bor på landet..

2008-04-16 @ 17:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0