Nu är det äntligen dags

Ja, nu kommer det - inlägget om mitt påsklov, det har varit lite allt möjligt ivägen och jag har inte haft orken innan heller kanske, men nu har jag en timme på mig att skriva innan jag planerat att göra nåt annat. :)

Långfredagen gav vi oss iväg först till Älmhult, i snöväder, och när bussen tillslut kört iväg mot Österrike efter lite upphämtning av en viss Julius vid Lars Duwfa så var det ganska skönt. Hade faktiskt lite resfeber innan vi åkte, tro det eller ej :) Jag som brukar åka på långa resor hit och dit och har varit utan min familj i en månad i sträck. Men som sagt, skönt att åka iväg!

Det gick fortare att åka till Getser i Danmark än jag trott faktiskt. Väl där väntade vi på färjan ett bra tag, och när vi väl åkt färja så fortsatte bussen genom hela Tyskland. Vaknade upp i breddgrad med München tror jag, och när vi passerade gränsen till Österrike såg man Alperna sticka fram lite överallt. Fantastiskt vackert!

Efter några timmar till i bussen och flum med Lisa (Elisabeth) så kom vi fram till Wagrain, vår lilla byhåla :) Liftkort köptes och skidor hyrdes, tog en halv evighet. Installerade oss tillslut i våra rum, vi sov fem tjejer i ett rum, och det var tillräckligt för att vi skulle stöka till allting helt otroligt mycket! Jag, Lisa, Sanna, Louise och Therése var det.

6 stycken underbara skiddagar följde, med allt från djup pudersnö till lite halvkass is, men till 90 % var underlaget helt i min smak!
__________________________

Jag, Sanna och Lisa delade lift med en tysk man ~ 35 år. Eftersom vi är från Sverige snackade vi om Astrid Lindgren.
Tysken (på engelska): Nämn några fler sagor av henne, förutom Pippi och Emil!
Jag (på svenska): Hmm... Lotta på Bråkmakargatan kanske! Vad heter det på engelska?
Sanna: Ehm... Lotta on the Naughty Street!
Tysken bröt ihop och tillsammans höll vi alla på att ramla ur liften. Efter det så skrattade vi några kvartar ;)

___________________________

Vi träffade även ett par liftgubbar som var lite väl heta på gröten, och bad mig om pussar. Eller, som de uttalade det på svenska [possawh]... undrar vem som lärt dem det! Dumma turister ;) De ville också hälla i mig och Lisa lite snaps men jag var inte sen med att berätta att jag inte intar alkoholhaltiga drycker. Dock använde jag inte lika vackra ord på engelska.
Underhållande var det med Österrikiska "vänner" iallafall!


Kvällarna bestod av samlingar, en kväll gick vi och badade och en annan kväll besökte vi en katolsk kyrka där Stefan bad för Mats vaxpropp. Det var faktiskt väldigt roligt.

En kväll körde Lisa och jag igång Djungeltelegrafen, en lek som går ut på att man ska göra massa rörelser och ljud, och om man gör fel får man börja om från början. Låter lite invecklat kanske, men om man är trött och sliten efter en dag i backen är det bland det roligaste man kan göra!
"Oh baby, oh tarzan, oh tarzan, oh husmor, oh husmor, oh husfar, oh husfar, oh icakasse, oh icakasse, zooooom..."

Bilder kommer komma nedan på de som jag umgicks med mest under resan, och ja, jag kan inte göra annat än tacka alla som var med till att det blev så otroligt kul!

Sanna, Therése, Lisa, Louise, Philip, Niko, Olof, Mange, Filip, Elise (Druttan), Emma, Lovisa, Malin, Emelie, Madeleine, Stefan, Pernilla, David, Erik, Fiddeli, Fredrik, Jesper, Johan, Björn, Antje, Julius, konfirmandgrabbsen (som jag inte orkar skriva alla namn på), Jakob, Mathias...

Har säkert glömt något namn som förgyllde min resa, men det här är mest en symbolik att resan inte varit någonting utan medresesällskapet!

MER BILDER FINNS PÅ WWW.SWOXIS.BILDDAGBOKEN.SE   (om inte länken fungerar, gå in på www.bilddagboken.se och sök på swoxis längst uppe till höger.)
image16image17
image18image19image20image23


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0